Rezveratrolul, un antioxidant care se găseşte din abundenţă în vinul roşu, poate încetini îmbătrânirea organismului şi preveni deteriorarea funcţiilor cardiovasculare, asociate înaintării în vârstă, potrivit unui studiu american publicat în Cell Metabolism.
Studiul, realizat şi finanţat parţial de Institutul naţional american de geriatrie (NIA), a fost făcut după publicarea rezultatelor unor teste din 2006, care au demonstrat că rezveratrolul poate îmbunătăţi sănătatea şi prelungi viaţa în cazul cobailor care suferă de un exces de greutate.
Concluziile celui mai nou studiu confirmă rezultatele analizelor precedente, sugerând că rezveratrolul, o moleculă care se găseşte mai ales în struguri, imită, în cazul cobailor, anumite efecte ale reducerii numărului de calorii, metoda cea mai eficace descoperită până în prezent de a prelungi viaţa mamiferelor şi de a minimaliza efectele îmbătrânirii asupra organismului.
Citeste toata stirea pe mediafax.ro







Recent Comments